powrót na blog

Jak zasnąć w upalną noc?

Czy już wiecie jak zasnąć w upalną noc tego lata? Upalne noce, kiedy temperatura na zewnątrz przekracza 19°C nadejdą już za chwilę. Przygotujmy się na nie wspólnie.

Jak zasnąć w upalną noc? Co nam pomoże w schłodzeniu ciała i sypialni

Aby zasnąć w upalną noc trzeba pomyśleć o schłodzeniu ciała i naszego łóżka. Nie możemy tez dopuścić do nadmiernego nagrzania pomieszczenia w którym będziemy starali się zasnąć. Zasypianie w upalną noc może być wyzwaniem, ale istnieje kilka skutecznych strategii, które zapewne pomogą nami poczuć się bardziej komfortowo i zasnąć szybciej. W wysokiej temperaturze nasz organizm się nie regeneruje. Rano możemy odczuwa bóle pleców lub kończyn. Pojawią się bóle głowy i rozdrażnienie. Co zatem robić?

Zadbaj o utrzymanie chłodnej temperatury w sypialni. Użyj wentylatora, aby cyrkulować powietrze w pokoju. Możesz umieścić miski z lodem przed wentylatorem, aby powietrze było chłodniejsze. Zrób to na kilkadziesiąt minut przed snem. Jeśli masz klimatyzację, ustaw ją na komfortową temperaturę, ale nie za zimno, aby uniknąć szoku termicznego. Nastaw timera aby włączył urządzenie mniej więcej godzinę po położeniu się do łóżka. Jeśli na zewnątrz jest chłodniej niż w środku, otwórz okna i użyj zasłon lub żaluzji, aby zatrzymać chłodne powietrze wewnątrz i ciepłe na zewnątrz. Schładzaj ciało przed położeniem się do łóżka. Weź chłodny orzeźwiający prysznic bezpośrednio przed snem. Zabierz ze sobą do sypialni wilgotny ręcznik i w razie potrzeby połóż na czole, udach lub klatce piersiowej. Użyj woreczków z lodem lub zamrożonych butelek z wodą do schłodzenia poduszki i materaca. Usuń je przed snem. Zanurz stopy w chłodnej wodzie przed snem, co może pomóc w obniżeniu temperatury ciała. Pij dużo wody w ciągu dnia, aby uniknąć odwodnienia i zjedz ostatni posiłek lekki, unikając tłustych i ciężkostrawnych potraw, które mogą podnosić temperaturę ciała.

Ciepłe dni i upalne noce nie muszą być udręką jeśli wiesz jak zadbać o własny komfort.

Jak zasnąć w upalną noc